Hmm varför ens tänka tanken att göra det![]()
är det nån som har gjort om sin interna till en extern cd brännare?? isånafall hur ska man göra?? eller är det helt omöjligt??
varför kan den inte förbli intern då?2001-06-10 17:24, skrev mp3jojje:
är det nån som har gjort om sin interna till en extern cd brännare?? isånafall hur ska man göra?? eller är det helt omöjligt??
jag skulle aldrig få för mig att bygga om min.
-----------------
MVH Pär Österman
--Vad är livet utan risker--
MB Asus a7v rev 1.04 Bios 1005C
Amd Duron 750@1007 1,85 vcore
128 mb mosel @cas2 141 mhz
Voodoo Banshee 16 mb
Hp Cdwriter 9150i 8,4,32
Ibm Ultra-100 30,7 gb(7200 rpm)
<font size=-1>[ Detta inlägg ändrat av Pär 2001-06-10 18:35 ]</font>
Du kan ju skaffa en såndär box som du lägger i brännaren i och kopplar i sladdarna i och så. Då blir den som en extern brännare...
däröfr om man inte vill ha den vid samma dator hela tiden är jobbigt att behöva skruva ut den varje gång när man vill ha den vid en annan dator!!!2001-06-10 17:37, skrev ^AG^:
har du aldrig tänkt den tanken eller?
Du kan väl göra ett litet fint "skal" runt brännaren så att den inte skadas så lätt. Sedan så skulle du behöva en lång IDEkabel och en lång strömsladd, du blir ju tvungen att skruva upp datorn som du ska ha den till men det är ju endå lättare att flytta den....
//ponkrez
AMD XP 2000+ | EPoX EP-8K3A+ | 512 Mb Samsung DDR | 200 GB | Geforce 4 Ti 4200 | CD-R 40*12*48 | DVD 12*/40* | 19" Skärm | Chieftec Matrix Midi
man kan modda ett hårddiskrack....
dör finns juh interface och allt!
fast det är juh mycket lättare om du har en scsi brännare då finns det färdiga lådor att köpa! + att de flesta scsi kort har extrerna kontakter
Om man tejpar ihop flatkabeln med strömkablarna, och har drar ut dom genom nåt litet hål i lådan så ska det väl inte vara så omöjligt?
/Tom
du kan dock inte använda så långa IDE kablar, tror det är max 60cm!
okej ska pröva om det går....
tyvärr så har jag ingen scsi brännare....
Jag har för mig att det finns lådor som gör att du kan använda 5,25" IDE enheter som externa USB enheter...TROR att skribofont säljer sånna
vart skaffar man en sån?2001-06-10 18:50, skrev Iceman:
Du kan ju skaffa en såndär box som du lägger i brännaren i och kopplar i sladdarna i och så. Då blir den som en extern brännare...