Kraftig magnet kanske? Det enda jag kom på på en gång.
Btw, kanske skulle plattsat bättre under "övrig hårdvara" ?
ja vet inte riktigt vart ja ska ställa denna fråga så det får bli här. När ja skulle byta från hörlurar till högtakara gick spetsen på pluppen man sätter i bort. Den fastna i uttaget. Ja vetefan hur ja ska ta bort den eftersom den är ganksa långt in. Nått förslag? ;(
Kraftig magnet kanske? Det enda jag kom på på en gång.
Btw, kanske skulle plattsat bättre under "övrig hårdvara" ?
Dell 24"
Core 2 Duo E8600
Asus P5Q Deluxe
Crucial Ballistix Tracer DDR2 PC6400/800MHz CL4 2x2GB
Sapphire HD4870x2
2x 500GB SATA2, 400GB SATA, Raptor 74GB SATA
Corsair 620HX
Antec P180
Creative GigaWorks S750
ja har ingen kraftig magnet, tror jag ;/
Väldigt liten skruvmejsel eller pincett???
I'm a vault dweller!
http://www.rec.elmor.se/review.php?user=103
Du kanske kan låna/hyra en av någon. Kanske finns ett företag som har en du kan hyra eller nått?Ursprungligen postat av rippz
Dell 24"
Core 2 Duo E8600
Asus P5Q Deluxe
Sapphire HD4870x2
Corsair 620HX
Antec P180
Creative GigaWorks S750
men då trycker ja in den, det är plant så ja kan knappast använda nåt sånt ;/
Fan om ja behöver sätta iu ett sunkigt ljudkort bara för detta
Jag hade ju inte satt en kraftig magnet mot någon hårdvara...
I'm a vault dweller!
http://www.rec.elmor.se/review.php?user=103
Blir väl så att ja får sätta in ett nytt ljudkort. aja det där va inte så bra endå ;P
precis, du lär ju sabba ljudkortet ifall du använder en magnetUrsprungligen postat av DiDi
Har råkat ut för liknande, halva den pinnen blev kvar där inne. Jag lyckades dock få ut den. Tog en liten spik med litet huvve. Lim på den och tryckte in den mot pinnen. Lät torka ett tag och drog sedan ut.
Du kanske har sån tur att man kan se in i kontakten från insidan av datorn, och med hjälp av nå litet och spetsigt möjligen trycka ut pluggen.
Heh jag fick motsatta effekten förut så att inte kontakten vill släppa pluggen. Så efter mycket om och men så fick jag ur sladden men kontaktens innehål blev lite twistat och funkade inte efter de![]()
Det finns INGEN som helst risk att skada elektronisk hårdvara i en vanlig PC med en magnet. Folk förväxlar ofta magnetism och ESD ("statisk elektricitet"). Magnetism är helt ofarligt för allt utom CRT-bildskärmar.Ursprungligen postat av Extatic
--- Blind people can't see me, deaf people can't hear me, I am teh n1nj4! ---
Jag flyttar denna tråden till övrig hårdvara. Tror den passar bättre där.
*knuffar på*
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
hmm, får testa det där med spiken+lim. tackar alla
Superlim på en spik fungerar fint för mig, har drabbats av de många gånger. Se till att hålla styr på handen så du inte skakar för mycket å limmar fast dig i hålet![]()
www.archlinux.org
ska försöka :P
Borde det inte funka med limpistol? (Ingen budget skit nu som lossnar så fort man rör.)Ursprungligen postat av HuGGe
![]()
Hmm det där lim+spik verksr inte funka. den lossnar hela tiden. har testat med andra halvan av huvet med.. gah. ja e ägd ;/
Men riktigt superlim pratar vi nu, inte de som du limmar ihop byggmodeller med utan riktigt elitlim, typ Super Attack eller vad de kan heta.
www.archlinux.org
Locktite .. mycket bra lim för metall. Nästan lite för bra.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
ja använde karlssons.. :P och sen har ja ett annat för metal m.m Casco's kontaktlim. men vart köper ja ett sånt där superlim då? ;P
Finns på Silvanbygg, Biltema etc.Ursprungligen postat av rippz
--- Blind people can't see me, deaf people can't hear me, I am teh n1nj4! ---
närmsta biltema e fan 10 min härifrån :S
Mackar har det. OK/Q8 mm
Dell 24"
Core 2 Duo E8600
Asus P5Q Deluxe
Sapphire HD4870x2
Corsair 620HX
Antec P180